Startujemy ze zbiórkami! Poznaj zasady jakie panują w trakcie COVID-19

COVID-19 nie odpuszcza, my również. Czas wrócić do normalności jak tylko się da. Odczekaliśmy 2 tygodnie od startu szkół aby zaobserwować sytuacje. Nic szczególnego i alarmującego się nie wydarzyło, a wiec ruszamy. 

A więc już w ten poniedziałek zaczynamy ogniskiem! Zbiórka odbędzie się 14 września 2020 roku o godzinie 16:30. Potrwa około 2 godzin. Nie ubieramy mundurów ale jeśli ktoś chce to nie bronimy. Zabieramy ze sobą kiełbaskę i coś do niej. My zapewniamy ogień, patyki na kiełbaski i miłą atmosferę. Na tej zbiórce dowiecie się jaki i kiedy będziemy się spotykać co tydzień. Prosimy powiadomcie innych. Na zbiórce (tej i wszystkich, które będą się odbywać aż do odwołania) stosujemy się do zasad które są podane poniżej. Tam też pobierzecie zgody które musicie przynieść każdorazowo na zbiórki. 

Ogólne zasady bezpieczeństwa pracy harcerskiej
  1. Zasady opisane w wytycznych dotyczą wszystkich uczestników form pracy harcerskiej, łącznie z kadrą. Zasady te obowiązują w całym ZHP.
  2. W zbiórce/spotkaniu/innej formie pracy harcerskiej, jeśli jest ona dopuszczona do realizacji, uczestniczą osoby niemające objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną, które w okresie ostatnich 14 dni przed spotkaniem: nie miały świadomego kontaktu lub nie zamieszkiwały z osobą przebywającą na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych ani nie miały świadomego kontaktu z osobą zakażoną koronawirusem.
  3. Osoby niepełnoletnie uczestniczą w danej formie po wyrażeniu każdorazowo pisemnej zgody przez opiekunów prawnych zawierającej oświadczenie o świadomości ryzyka związanego z COVID-19.
  4. Osoby pełnoletnie składają każdorazowo pisemne oświadczenie o świadomości ryzyka związanego z COVID-19.
  5. Uczestnicy powinni we własnym zakresie zapewnić sobie środki dezynfekujące. W przypadku osób małoletnich obowiązek ten spoczywa na rodzicach lub opiekunach prawnych.
  6. Gdy chodzi o zakrywanie ust i nosa, a także utrzymywanie zalecanego dystansu społecznego, to w tym zakresie należy bezwzględnie stosować się do wytycznych ogłaszanych przez upoważnione do tego organy. W przypadku obowiązku zakrywania nosa i ust uczestnicy powinni we własnym zakresie zapewnić sobie osłonę nosa i ust (maseczki, przyłbice itp.) W przypadku osób małoletnich obowiązek ten spoczywa na rodzicach lub opiekunach prawnych.
  7. Formy pracy harcerskiej (np. biwak, kurs, impreza chorągwiana) z nocowaniem mogą być organizowane tylko w obiektach, bazach i miejscach spełniających przewidziane dla nich warunki bezpieczeństwa, na podstawie pisemnej umowy zawartej między ZHP a podmiotem uprawnionym do dysponowania danym miejscem  i umożliwiającym ograniczenie kontaktu z osobami niebędącymi uczestnikami tego wyjazdu. Powyższe nie wyklucza korzystania z przestrzeni udostępnianej przez Lasy Państwowe, względnie inny podmiot dysponujący terenem, którego właścicielem jest Skarb Państwa lub jednostka samorządu terytorialnego (lub podmiot uprawniony do dysponowania terenem należącym do prywatnych osób fizycznych/prawnych) lub noclegu na polach namiotowych i kempingach.  Organizator zapewnia odpowiednią liczbę miejsc noclegowych przy założeniu, że w jednym pokoju lub namiocie są uczestnicy z tej samej grupy, w której prowadzi się zajęcia w trakcie wyjazdu, przy zastrzeżeniu, że na 1 osobę przypadają 4m2 powierzchni noclegowej. W przypadku namiotów turystycznych liczba osób wynosi maksymalnie 3. Organizator musi zapewnić dodatkowe pomieszczenie/namiot na wypadek konieczności czasowego odizolowania uczestnika z podejrzeniem choroby zakaźnej.
  8. Wchodząc na zbiórkę/spotkanie/inną formę pracy harcerskiej i wychodząc z niej należy obowiązkowo zdezynfekować/umyć ręce.
  9. W trakcie wszystkich form należy maksymalnie ograniczyć kontakt z osobami niebędącymi uczestnikami spotkania.
  10. W trakcie wszystkich form należy ograniczyć w miarę możliwości używanie przez więcej niż jedną osobę tego samego przedmiotu/rekwizytu. Jeśli nie ma takiej możliwości, należy dezynfekować przedmioty/rekwizyty każdorazowo po użyciu przez daną osobę, zanim inna osoba zacznie używać tego przedmiotu/rekwizytu.
  11. Jeśli do uczestnictwa w danej formie niezbędne są materiały dydaktyczne, należy wyposażyć w nie każdą osobę indywidualnie. W takim wypadku uczestnicy danej formy nie mogą się wymieniać zapewnionymi im indywidualnie materiałami dydaktycznymi.
  12. Prowadzący zbiórkę/spotkanie/inną formę pracy harcerskiej sporządza listę uczestników (imię, nazwisko, numer telefonu kontaktowego), którą przechowuje przez 14 dni od zbiórki, a następnie niszczy.
  13. W trakcie zbiórki/spotkania/innej formy pracy harcerskiej nie wolno przeprowadzać zajęć  wymagających fizycznego kontaktu z innym uczestnikiem lub osobą trzecią, np. tradycyjne wiązanie kręgu.
  14. Osoba nadzorująca zbiórkę/spotkanie/inną formę pracy harcerskiej przed jej rozpoczęciem informuje uczestników o zasadach bezpieczeństwa i profilaktyki.
  15. Organizatorzy wszystkich form powinni na bieżąco śledzić stronę www.gov.pl/koronawirus/ oraz www.zhp.pl/wracamy/, na której będą publikowane bieżące informacje dotyczące obowiązujących obostrzeń, zmian w prawie powszechnie obowiązujących oraz wytycznych dla drużyn, w tym drużyn specjalnościowych.
Uwaga! Nikogo nie zmuszamy do przychodzenia na tradycyjne zbiórki i zajęcia. Jest to dobrowolne i musi być potwierdzone zgodą rodziców. Prosimy jednak powiadomić nas, że dana osoba nie będzie na razie uczestniczyła w tradycyjnych zbiórkach. Prosimy też powiadomić nas jeśli ktoś rezygnuje (zrezygnował) z harcerstwa. Na tradycyjne zbiórki może przychodzić tylko osoba zdrowa! Bez żadnych objawów chorobowych. 

Strona w przebudowie

Czuwaj! Strona na której aktualnie się znajdujesz nie jest od wielu miesięcy aktualizowana, więc niektóre informacje znajdujące się na niej mogą być nieaktualne. W przyszłości planujemy uruchomienie nowej strony, lecz na to jeszcze przyjdzie czas.  W miarę aktualne informacje na temat działania drużyny znajdują się na stronie  https://jastrzebiezdroj.zhp.pl/eskulapy/ . Aktualności staramy się także publikować na naszym facebooku drużyny. W razie pytań prosimy o kontakt z drużynowym:  HO Igor Rybicki / mail.: igor.rybicki@zhp.net.pl / tel.: 535-428-123