Follow us on G+

Tipi - Instrukcja i dokumenty

Informacja ogólna:
Celem działania systemu ewidencyjnego jest gromadzenie informacji o członkach naszej organizacji w jednym, bezpiecznym miejscu, a także śledzenie liczebności naszej organizacji. W związku z tym w Tipi będzie można ewidencjonować dane członkowskie między innymi takie jak: stopnie, sprawności, odznaczenia, odbyte kursy i szkolenia. Będzie również możliwość generowania statystyk i list np. drużynowy będzie miał możliwość wygenerowania listy harcerzy wybierających się na biwak drużyny.

System będzie również miejscem, w którym rodzice będą mogli wyrazić zgodę na przynależność do ZHP swojego dziecka zaznaczając jednocześnie wszystkie niezbędne zgody dzięki czemu każdy drużynowy będzie miał możliwość bieżącego ich śledzenia.

Członkowie ZHP (a w przypadku osób poniżej 16 roku życia ich rodzice) będą mieli możliwość korzystania z Tipi jako swojego elektronicznej książeczki harcerskiej. Będą mogli śledzić wszystkie informacje o sobie, które zamieściliśmy w systemie oraz edytować swoje dane kontaktowe.

Instrukcja i dokumenty:
1. Aby móc korzystać z Tipi musisz otrzymać do niego zaproszenie. Ale aby otrzymać zaproszenie musisz najpierw wypełnić zgodę oraz podać dane wymagane do rejestracji w Tipi.

Tutaj możesz pobrać potrzebny dokument czyli zgodę na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia umowy (czyli stania się członkiem naszej drużyny oraz ZHP i rejestracji w systemie Tipi):

Wypełniony i podpisany dokument prosimy dostarczyć na zbiórki (z naszego kalendarza dowiesz się kiedy jest najbliższa zbiórka lub spotkanie) albo wysłać zeskanowany dokument na adres e-mail tomasz.zgorski@zhp.net.pl w tytule wpisując "Tipi".

Po dostarczeniu "zgody" w najbliższym możliwym czasie (sądzimy, że maksymalnie do tygodnia) na e-mail podany w "zgodzie" zostanie wysłany mail wraz z "linkiem" do rejestracji w Tipi
 
Przykładowa wiadomość z zaproszeniem do rejestracji w Tipi

2. Na stronie rejestracyjnej wypełnij pola formularza. Część pól może być już wypełniona danymi - w takim przypadku koniecznie sprawdź ich poprawność:

  • Nazwa użytkownika – pole obowiązkowe*
  • Hasło (konieczne jest podanie dwukrotnie hasła, w celu jego potwierdzenia) – pole obowiązkowe*
  • Imię – pole obowiązkowe
  • Nazwisko – pole obowiązkowe
  • Drugie imię
  • Nazwisko rodowe
  • Numer PESEL lub numer paszportu – pole obowiązkowe
  • Data urodzenia –  zostanie wygenerowana na podstawie numeru PESEL
  • Płeć – zostanie wygenerowana na podstawie numeru PESEL
  • Dane adresowe (adres stały i korespondencyjny) – pola obowiązkowe
  • E-mail do osoby która chce zostać harcerzem / harcerką
  • Telefon do osoby która chce zostać harcerzem / harcerką
  • Dane rodzica/opiekuna** → Imię, Nazwisko, Numer dowodu osobistego*** (lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość), Numer telefonu, E-mail - pola obowiązkowe

[+] zaznacz pole zgody na przetwarzanie danych osobowych – pole obowiązkowe

* Pola Nazwa użytkownika i Hasło nie wyświetlają się osobom, które otrzymały zaproszenie na adres w domenie ZHP. Logowanie takich osób odbywa się z użyciem Office365, więc dodatkowe login i hasło są zbędne.

** Dotyczy rejestracji członków ZHP, którzy nie ukończyli 16 lat.

*** Dane personalne (imię, nazwisko) oraz numer dowodu osobistego opiekunów prawnych (w tym rodziców) dziecka jest niezbędny do tego, aby zweryfikować tożsamość ww. osób i ich uprawnienie do reprezentowania dziecka. Zweryfikowanie przez ZHP danych personalnych opiekunów prawnych/rodziców nie może odbywać się inaczej niż przez przedstawienie przez te osoby swojego dowodu osobistego. Dlatego właśnie konieczne jest podanie numeru dokumentu, na podstawie którego ZHP dokonuje tej weryfikacji.

Jednym z kroków niezbędnych do przejścia rejestracji w systemie jest wyrażenie zgód, w tym zgód obligatoryjnych dla wszystkich członków ZHP. Zgody obowiązkowe zostały oznaczone czerwoną gwiazdką, pozostałe można odznaczyć lub nie, jednak zachęcamy do zaznaczenia wszystkich zgód.

3. Po wypełnieniu i zatwierdzeniu formularza rejestracyjnego na Twój adres e-mail zostanie wysłany e-mail potwierdzający założenie konta w systemie z linkiem aktywacyjnym oraz nazwą użytkownika.
Dla osób z mailem w domenie ZHP  nazwą użytkownika będzie adres mailowy.

Uwaga dla użytkowników z mailem spoza domeny ZHP
WAŻNE! Nazwę użytkownika podajesz podczas logowania się do systemu, dlatego warto ją zapamiętać lub zapisać sobie tę wiadomość.

Przykładowa wiadomość dot. aktywacji konta

W razie jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt.

Logowanie do Tipi odbywa się z tej strony www.tipi.zhp.pl/login